Een voorbereid mens telt voor twee - Reisverslag uit Pernis, Nederland van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu Een voorbereid mens telt voor twee - Reisverslag uit Pernis, Nederland van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu

Een voorbereid mens telt voor twee

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Maart 2016 | Nederland, Pernis

Nog 5 dagen, 14 uren en 43 minuten voor mijn reis begint. Ik ben al rustig begonnen met het inpakken van mijn backpack en rugzak. Deze week nog even kopietjes maken van mijn paspoort en reisdocumenten en dan is het tijd om te vertrekken. De reis naar Japan voelt als een eeuwigheid geleden, maar toch ook weer niet zo lang voorbij. Ik heb er heel veel van geleerd als reiziger maar ook als mens (zoals bijvoorbeeld aan je reisgenoten te laten weten waar je bent... euh, oeps). Die ervaring neem ik mee op deze reis.

Zaterdag om 9 uur vul ik op het vliegveld de code in die ik van srprs.me heb gekregen en zie dan online wat mijn bestemming wordt. De kans is groot dat dit een land buiten Europa betreft omdat ik de 'Adventure' optie heb gekozen op hun site.
"Een paar dagen naar een toffe locatie om lekker te backpacken en, als het kan, eventueel te kamperen. Ik hou van bergen, water, maar ben niet zo van superdrukke steden. Cultuur snuiven is helemaal mijn ding. :-) " was wat ik in het mailtje naar de organisatie zette. Als ik nu kijk naar de huidige weersvoorspelling op de site (2 april max 31ºC, 3 april max 26ºC en 4 april max 28ºC) raak ik toch wel steeds benieuwder naar wat het zal gaan worden! Iemand suggesties of ideeën?

Ik kijk er erg naar uit om op het vliegtuig te stappen. Los van alles en iedereen! Dat voelt bevrijdend maar tegelijkertijd ook benauwend: los van alles en iedereen?! Nu weet ik wel dat het niet zo zwart-wit is, natuurlijk sta ik er (waar dan ook) niet alleen voor, maar het is en blijft spannend. Alleen op reis. Een eigen avontuur.

In Japan miste ik mijn vogeltje Bob heel erg. Inmiddels is Bob gevlogen en zijn er drie andere vogeltjes in mijn huis die ik natuurlijk ook erg ga missen. Gelukkig kan m'n kroelkip Joep bij m'n ouders terecht en wil een vriendin van mij de overige twee zo nu en dan een bezoekje brengen. Wat betreft het 'thuisfront' is dat allemaal mooi geregeld en besef ik me weer eens wat een gezegend mens ik ben dat ik dit soort hulp allemaal tot mijn beschikking heb!

Tijdens mijn reis houdt ik zo vaak als ik kan en wil een reisverslagje bij hier op waarbenjij.nu. Mocht je geïnteresseerd zijn en up to date willen blijven voeg dan je naam even toe aan mijn mailinglijst zodat je een mailtje ontvangt als er een nieuw logje is. Of gewoon natuurlijk facebook checken, want daar komt het ook op te staan.

Ik ken mezelf en loop vast niet in meerdere sloten tegelijk, maar ik ga toch liever goed voorbereid op reis. Want tja, een voorbereid mens telt voor twee. Toch?

  • 27 Maart 2016 - 18:56

    Yolanda:

    Heel veel plezier en laat ons maar lekker meegenieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Ik heb nog niet veel reizen gemaakt die verslaglegging waard waren, maar er zijn plannen genoeg. Na mijn afstuderen zou ik graag nog een mooie trip maken en daarna nog heeeeel veel meer!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 16513

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 17 April 2016

Embrace the unknown!

03 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

日本行きましょう!

Landen bezocht: