Dag 6 - Beppu - Reisverslag uit Beppu, Japan van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu Dag 6 - Beppu - Reisverslag uit Beppu, Japan van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Beppu

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Oktober 2014 | Japan, Beppu

We hadden vandaag om half tien afgesproken, maar zoals gewoonlijk was het merendeel van de groep fashionably late. Voor een moment was ik bang dat Marco (de andere aanwezige) wellicht de rest van de groep had omgebracht, maar gelukkig waren ze er nog. Geen probleem, we zijn simpelweg naar de supermarkt gegaan voor een mystery onigiri (rijstbol met vulling), omdat we de hiragana tekens op de voorkant niet konden ontcijferen. We leven op het randje, I know!

Na een kort bezoek aan het Japanse foreign travel bureau zijn we heel wat wijzer geworden en kregen we zelfs de optie om een goedkoper alternatief ticket te kopen voor een bezoek aan het aquarium EN monkey mountain, plus de busreis er naar toe. Na de tickets te hebben gekocht zijn we met de bus richting het Aquarium vertrokken. 'Umitamago'. Zee-ei, heel plat vertaald. De binnen aquariums waren een beetje te vergelijken met het oceanium van Blijdorp, de dieren shows waren een tikje meer toeristisch en gericht op rappe prestaties leveren. Springende dolfijnen, zwaaiende walrussen en een zeer slecht luisterende pelikaan. We hebben ons er goed vermaakt, waarna we wat zijn gaan lunchen. Ik en Michelle hebben een zeekomkommer geaaid. Dat was intens.

Na de lunch zijn we richting monkey mountain gegaan, en zoals de naam al doet vermoeden is dat een berg waar apen leven. Er ging een kleine monorail de berg op, waar we gretig gebruik van maakten. Interessant was dat alle Japanners zichzelf in de andere wagon propten, alsof ze bang waren dat we ze zouden besmetten met het gaijin virus. Ik ben zelf nog nooit in de apenheul ofzo geweest, terwijl de rest van mijn groepje al wel wat dingen heeft gezien. Voor mij voelde het dan ook een beetje als een verrijking. Er waren apen waar je ook keek (volgens mij makaken?), groot en klein. De beesten liepen gewoon om ons heen alsof we er niet waren. Mooie foto's kunnen maken, en niemand is aangevallen. Dat is een fijne bijkomstigheid.

Na weer met de monorail naar beneden te zijn gegaan hebben we de bus gepakt die rechtstreeks naar de Beppu Hells gingen. Dat duurde even, en Martine, Paul en Michelle vielen ook wel even in slaap... Maar weer hebben we alles overleefd. De bus bracht ons 'dicht bij de bronnen', wat er op neer kwam dat we meerdere keren verkeerd liepen alvorens uiteindelijk met behulp van GPS de weg te vinden naar een heetwaterbron genaamd Kamado Jigoku. Daar moesten we wel voor een berg beklimmen en door ruig uitziende steegjes, maar ach. De bronnen zelf waren een waar festijn (valt wel mee) en waren een verrijking voor de geest (valt ook wel mee). Zie bijgevoegde video, als die wil uploaden althans. Na de waanzinnige hot spring ervaring gingen we door naar een onsen om een beetje bij te komen. Michelle zag er niks in en is met de bus zelf door gegaan naar het hotel. Heldhaftig. Wij reden door naar een hotel waar de onsen zich bevond op het dak. Susanne, ik en Martine zijn doorgegaan naar het publieke vrouwen bad, waar we gretig werden aangestaard door alle Japanse vrouwen. Het water was in ieder geval erg lekker! Tevens was er een 'water show' tegenover het zwembad, waar we ook even hebben staan kijken. Met de vlam in de pijp vervolgden we onze weg naar het bus stationnetje en vandaar weer terug naar het hotel waar we Michelle oppikten. Op de weg naar het hotel kwamen we er achter dat het gesitueerd is in een red light district. Interessante onthulling. And so the plot thickens!

We hebben gezellig met z'n allen Koreaans gebarbecued. Goede afsluiter van een lange maar verzadigende laatste dag in Beppu. Morgen gaan we richting Hiroshima!

Jaa, mata ne!

• 09 Oktober 2014 - 18:43

Natasja:

Kim,

Als je ooit naar apenheul ga.. Of ergens waar veel apen los lopen. Doe dan een steentje in je hand en maak een vuist! Gegarandeerd dat je interessant bent of neem een excuus kind mee!

Xx

• 10 Oktober 2014 - 13:22

Arie En Sjany:

Hallo Allemaal ,

Nu eerst maar weer eens de dag begonnen met het lezen van jullie belevenissen
    In ieder geval handig dat jullie een gids bij jullie hebben ,want die taal kun je echt niet ontcijferen.
    Ik had wel even om een hoekje willen kijken toen jullie dat badhuis binnen kwamen .
    2 Hollandse meiden ,tussen die kleine tengere Japanse vrouwtjes ,ze keken vast héél verbaasd.

Nu genieten jullie maar goed !!