Dag 7 - Beppu/Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu Dag 7 - Beppu/Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kim Meijboom - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Beppu/Hiroshima

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Oktober 2014 | Japan, Hiroshima

Vandaag zijn we vertrokken uit Beppu en richting Hiroshima vertrokken. Hiroshima is een van de plekken tijdens onze reis die geen introductie nodig heeft om verschrikkelijke redenen. Echter, bij aankomst op het station staan we oog in oog met een bloeiende stad. Ons hotel is niet zo ver weg, wat fijn is. Het ziet er luxe uit en dat is ergens best fijn, na drie nachten superbasic te hebben geslapen.

Omdat we weeral pas om 16:00u konden inchecken, besloten we Miyajima Island te bezoeken. Op dit eiland bevinden zich talloze tempels van welke sommige eeuwen oud zijn. Op het eiland is het kappen van bomen verboden, wat er voor heeft gezorgd dat een grote verscheidenheid aan flora en fauna zich er heeft gesetteld. Er liepen zelfs herten rond (welke erg brutaal waren en je tas leegroofden als je even niet oplette). Itsukushima Shrine was echt supergroot. De tempel is gebouwd in 593 en sindsdien goed onderhouden. De hele groep heeft zijn/haar toekomst laten voorspellen, wat er eigenlijk op neerkwam dat bijna iedereen behalve ik een slechte tijd tegemoet ging. Dat was een beetje bezwarend. Maar aan de andere kant kunnen we altijd Marco nog de schuld geven. Immers, zonder hem hadden we niet eens geweten wat er op die briefjes stond.

De 'floating torii' is door de Japanners benoemd als een van de drie meest scenische plekken in Japan. Het is de 'officiële' poort naar de Itsukushima Shrine welke bij vloed onder water komt te staan en lijkt te drijven. Bij eb kan men naar de poort toe lopen.

Na Miyajima Island te hebben verkend besloten we op het eiland nog een avondmaal te pakken. Okonomiyaki was de keus! Tof, want dat stond op mijn lijstje van dingen die Ik nog wilde doen. Okonomiyaki is feitelijk een pannekoek gemaakt van een laagje deeg, koolsla, noedels, ei, vlees en een topping naar keuze (kaas, garnalen, kokkels enzovoorts). Het wordt gebakken op een grote grillplaat. En het is erg lekker! Zeker voor herhaling vatbaar.

Na het avondmaal gingen we met de ferry weer terug naar het vasteland en daarna met de trein weer naar het hotel waar we onze kamers betrokken. Na alle spullen te hebben gedumpt hebben we al ons wasgoed verzameld en in de wasmachine gepropt. Met uitzondering van Michelle en Susanne zijn we vervolgens nog even de stad in gegaan waar we een game hal onveilig hebben gemaakt. Al met al een geslaagde dag. Morgen gaan we richting de Memorial gerelateerde plekken in Hiroshima.

Jaa, mata ne!

• 11 Oktober 2014 - 15:06

Marcel Moret:

Of zou Marco soms een eigen draai aan de voorspellingen hebben gegeven, waardoor alleen jouw voorspelling er gungstig uitkwam...?

Ik zou de vertaal app er maar eens op los laten...

Miyajima Island ziet er betoverend uit!

Mata ashita

Marcel San

• 11 Oktober 2014 - 22:25

Arie En Sjany:

Hallo Allemaal ,

Zo vanmorgen eerst het verslag gelezen .
    net een week onderweg en al zoveel gezien ,en gedaan .
    Schitterende omgeving ,dat is zeker .

Groetjes á Nous !!